Ny svindelmetode: Slik overførte de hundretusener fra ofrenes kontoer
I stedet for at svindlerne ringte ofrene, fikk de ofrene til å ringe seg. «Aldri oppgi BankID til noen – selv ikke politiet», råder Sparebanken Sør.
Vurdering 1× | |||
---|---|---|---|
Risikograd: | 0 % | ||
Antall vurderinger: | 1× | Siste vurdering: | 17.07.2014 |
Visning | |||
---|---|---|---|
Antall visninger: | 12× | Siste visning: | 08.07.2025 |
Databasen med telefonnumre og vurdering er opprettet av brukerne selv. De kan legge til sin erfaring enten ved hjelp av nettsider eller ved hjelp av applikasjonen Call Insider.
Kommentarer er lagt til av brukere anonymt, slik at deres troverdighet ikke kan garanteres 100 %. Selvfølgelig støter vi på forespørsler for å fjerne kommentarer hos telefonnummeret fordi det gjelder en konkurransekamp og kommentarene er fiktive. Derfor forbeholder vi oss derfor retten til å slette kommentarene eller til å blokkere hele diskusjonen angående nummeret.
Hver bruker har mulighet til umiddelbart å deaktivere en hvilken som helst kommentarer helt til moderatørene har behandlet det. Bare klikk på søppelikonet nederst til høyre, fyll ut et kort skjema og bekreft e-postadressen, hvor brukeren vil motta et varsel om hva moderatørene har gjort med kommentaren.
FAQI stedet for at svindlerne ringte ofrene, fikk de ofrene til å ringe seg. «Aldri oppgi BankID til noen – selv ikke politiet», råder Sparebanken Sør.
Norge er mye mer utsatt for telefonsvindel enn våre naboland. Telia blokkerte 4 millioner oppringninger i Norge i januar, mot 2,6 millioner i Sverige.
Nordic Solutions As