Telenor: Stanser 10 ganger så mange svindelanrop
Telenor aktiverer nå et nytt og avansert sikkerhetssystem som vil betraktelig redusere forekomsten av svindelanrop.
| Vurdering 1× | |||
|---|---|---|---|
| Risikograd: | 0 % | ||
| Antall vurderinger: | 1× | Siste vurdering: | 31.01.2014 |
| Visning | |||
|---|---|---|---|
| Antall visninger: | 10× | Siste visning: | 25.01.2024 |
| Sannsynlig lokalisering av telefonnummeret | ||
|---|---|---|
| By: | Skaun | |
| Landets navn: | Norge | |
| Antall beboere: | 1 682 | |
| Tidssone: | Europe/Oslo (GMT +1) | |
Tjenesten oppstod i 2011 i Tsjekkia. Det er et nettbasert forum, der brukere kan dele sine erfaringer med telefonnumre, og det både de plagsomme (særlig telemarketing, spørreundersøkelser) og de nyttige (f.eks. kurerer, offentlige kontorer)..
Helt fra starten av er tjenesten blitt veldig godt tatt imot, så det oppstod snart videre språkversjoner. I dag virker forumet på over 20 språk og i 34 land rundt om i verden.
Tjenesten er bestemt for alle som vil identifisere eieren av et ukjent telefonnummer. En nyhet fra forumets skapere er etableringen av Call Insider-mobilapplikasjonen for Android-telefoner. Denne applikasjonen, som er koblet til tlf.co.no nettsteddatabase, tillater også brukere automatisk å blokkere telemarketing-numre.
FAQTelenor aktiverer nå et nytt og avansert sikkerhetssystem som vil betraktelig redusere forekomsten av svindelanrop.
Svindelanrop på mobiltelefon er et økende problem. På enkelte dager i forrige uke ble det registrert opp mot 200.000 svindelanrop mot norske mobilabonnenter. En av tre nordmenn oppgir at de har vært utsatt for forsøk på telefonsvindel.
Hernes Sidsel K